Hindamise reegel nr. 5

“Müüjad müüvad minevikku, ostjad ostavad tulevikku”

Müüjad (omanikud) räägivad, mida nad on ettevõttes teinud, kui palju vaeva näinud ja kui neid poleks olnud, poleks ka seda ettevõtet edu saatnud. Ostjaid see jutt hindamisel ei huvita ja mõjuta. Ostjatel pole sooja ega külma sellest, mis on kunagi olnud. Neid huvitab ainult see, mida nad ostetava ettevõttega edaspidi peale hakkavad ja millal makstud raha tagasi teenitakse. Ostjad hindavad samuti iseenda panust, st seda, mida nemad peaksid tegema, et ettevõte oleks kasumlikum ja positsioonikam (ja väärtuslikum) paari aasta pärast. Eesmärgiks on ettevõtte väärtuse kasvatamine.

ETTEVÕTTE HINDAMISE REEGEL: Ettevõtte väärtus ja hind ei lähe tavaliselt kokku. Ettevõtte väärtuse määramine on siseste tehingute tarbeks, hindamine väliste tegevuste jaoks. Ettevõtte väärtus väljendab minevikus tehtut, hind omakorda on vundamendiks tuleviku arengutele.