Meie süsteem

Teeme teie äri välismaal lihtsamaks ja kasumlikumaks!

 
Olen alates 1987. aastast (International Trade Services OÜ nime all alates 2006. aastast) osutanud turule sisenemise ja rahvusvahelise äri erinevaid teenuseid. Olen leidnud lahendusi nii alustajatele kui proffidele, väikestele ja suurtele, Eesti firmadele ja välismaalastele. Oleme teinud erinevaid töid alates kodu lähedalt Lätist ja Soomest kuni meie jaoks eksootiliste turgudeni Tšiili või Jaapanini. Olen saanud olla tehingutes kolmanda osapoole rollis, vaadata kõrvalseisja pilguga kuidas käituvad nii müüja kui ostja. Aga äris tavaliselt mineviku meenutamine ei maksa midagi.  Meie eesmärk ITS-is on vaadata edasi ja teha teie äri homme välismaal lihtsamaks ja kasumlikumaks!
                                                                                                     International Trade Services OÜ asutaja Tambet Made

Kevadel 2020. maailma raputanud sündmused on paljudes ärisektorites väiksemaid ja suuremaid muudatusi kaasa toonud ning kõigutanud rahvusvahelise äri põhimõtteid. Küsimärgi alla on seatud globaliseerumine ning inimeste vahelised suhted on digitaliseeritud. Kuigi Eesti väikesest siseturust tulenevalt on rahvusvaheline äri endiselt ülitähtis, oleme meiegi ITS-is reorganiseerinud oma teenuste portfelli.

Meie süsteem on ehitatud üles tehinguliikudele. Oleme jaganud peamised rahvusvahelises äris kasutatavad tehingud seitsmesse gruppi. Vastavalt iga grupi olemusele, Eesti firmade omapäradele ja võimalustele oleme disaininud sinna sobivad teenused.

Rahvusvahelise äri tehinguliigid:

1. kaupade (teenuste) ost ja müük ehk importimine ja eksportimine;
2. esinduse loomine välisriigis;
3. litsentsid ja frantsiis;
4. ühisettevõte ja ühinemine;
5. piiriülene omandamine;
6. koostööprojektides osalemine ja oskusteabe müük;
7. kauplemine investeeringutega.

Klassikaliste reeglite ja teooria kõrval tasub ka alati meeles hoida talupojatarkust. Paneme siia kirja veel seitse mõtet, mida oma töös alati tähtsaks peame. Need tunduvad väga elementaarsed, kuid mingil seletamatul põhjusel päriselus neid ei kiputa kasutama. Tihti on just nendest tarkuseteradest rohkem kasu kui filigraanselt lihvitud lepingust või kallitest müügimaterjalidest. Ka edaspidi, muutunud maailmas.

1. Tehke kodutöö ja tutvuge turuga alati kohapeal ja isiklikult.
Vaatamata sellele, et kaasajal on kiusatus eeltöö ja turuga tutvumine teha ära veebis kohale minemata, on alati kavalam sihtturu õhku kohapeal hingata. Nii nagu teie ise, serveerivad ka teised oma äri internetis sellisena, et kõik oleks ilus ja korrektne.

2. Kaaluge, kes võiks olla teile ideaalne koostööpartner.
Mitte nimeliselt, vaid hüpoteetiliselt. Kui teil pole valmis mõeldud ideaalse partneri profiili, siis ei tea te ka keda otsida.

3. Tehke selgeks, milline on sihtturul süsteem.
Eriti vanad ja küpsed turud on ammu enne teid valmis ja toimivad. Keegi ei oota teid sinna. Pigem vastupidi. Olemasolevad mängurid on ehitanud süsteemi, mis hoiab uustulnukad nende mängumaalt eemal.

4. Müüge ostjale alati seda, mida tema tahab osta, mitte seda, mida teie tahate müüa.
Lihtne öelda, aga keeruline ellu viia. Müüjad müüvad minevikku, aga ostjad tahavad osta tulevikku.

5. Saatke läbirääkimistele inimesed, kellel on õigus ja julgus otsustada.
Kui teie esindaja ei oska või ei tohi läbirääkimistel kohe vastata küsimustele kvaliteedi, tähtaegade ja hinna kohta, siis ei ole mõtet teda läbi rääkima saatagi.

6. Ärge olge B2B suhetes agressiivne ja kannatamatu.
Kuigi lätlased heidavad meile ette, et eestlased on aeglased, tuleb rahvusvahelises suhtluses sellest omadusest kasu.

7. Ärge kasutage väljendit “hinna/kvaliteedi suhe”.
Rahvusvahelisel turul on kõigil hinna-kvaliteedi suhe “paigas”. Me ei ole kohanud ühtegi ärimeest kes väidaks, et tal on kallis kaup halva kvaliteediga.