Äriprotsessi efektiivsemaks muutmine ja arendamine.
Kõik igapäevasest juhtimisest eemaldumise,
keti majandamise ja vastavuse (compliance),
kuni väärtusahela laiendamise ja juhtimiseni.
Revenue Operations (vabas tõlkes tulutoimingud) või RevOps on strateegiline raamistik, mis koondab ühtseks süsteemiks ettevõtte kõik tuludega seotud tegevused. Tulutoimingud hõlmavad turundust, müüki, klienditeenindust ja -kogemust, tootmist, hankimist, majandamist, juhtimist ja aruandlust.
Lihtsamalt väljendub RevOps ettevõtte majandamises, juhtimises ja eelkõige töökorralduses. See ei ole avastus, et mida ladusamalt on ettevõtte töö ja protsessid korraldatud, seda efektiivsem on kogu süsteemi juhtida ja kontrollida. Lihtne kirjutada ja õpetada, aga keeruline ellu viia ja igapäevaselt kinni pidada.
Aitame koos sinuga mõelda välja ja luua süsteeme sinu ettevõtte paremaks juhtimiseks ja protsesside kontrollimiseks. Teeme keerulise asja lihtsamaks.
IGAPÄEVASEST JUHTUMISEST EEMALDUMINE
(ehk tegevjuhist omanikuks)
Ära tee kõike ise. Tee seda mis on oluline!
Kas oled enda ettevõttes asutaja, tegevjuht, müügimees, personalijuht, raamatupidaja, klienditeenindaja, … kõik ühes isikus? Ametite nimekirja, mida sa oma ettevõttes teed, võib pikendada, kuid tegelikult tuleks seda hoopis lühendada. Kas sa töötad enda ettevõttes igapäevaselt? Teed kõike vajalikku ja olulist ise – töötad, muretsed, vastutad? Miks sa seda teed? Kas ei leia sobivaid inimesi, kes tööd sama hästi teeksid kui sina? Kas ei ole vahendeid palgata juhti? Kas hirm oma ettevõtte käekäigu pärast on nii suur, et ei usalda kedagi teist peale enda?
Kui tekkib vajadus või soov olukorda muuta ja astuda distantsile, siis on vaja töötada välja ja rakendada töökorraldus, strateegiaid, süsteemid, protsessid ja kontrollihoovad. Siis on vaja luua süsteem, et ettevõte saaks ilma sinuta toimida.
Miks võib tekkida vajadus tegevjuhtimisest eemalduda?
– ettevõte kasvab ja enam ei jõua ise kõigega tegeleda
– fookus on vajalik kuskil mujal (eraelu, teised projektid, töö, õppimine)
– energia, ideed on otsas või tüdimus
– kompetentsist jääb vajaka
– soov ettevõtet müüa
– teiste osanike surve
– ümberkorraldused
Kuid kõige tähtsam – igapäevasest juhtimisest on vaja eralduda siis, kui ettevõte kasvab, areneb, siis kui tekkib vajadus tegeleda oluliste (tulevikku suunatud) asjadega pakiliste igapäevaste toimingute asemel.
Veel. Kui sa oled ise oma ettevõttes “juht-koristaja-raamatupidaja”, siis see vähendab sinu äriomandi väärtust, mitte vastupidi!
KETI MAJANDAMINE
Üks on algus. Scale your business!
Eduka keti kontrollimiseks on vaja nelja komponenti: bränditud ärimudelit, tegevusjuhendeid allüksustele, koolitusprogrammi töötajatele ja vastavuse (compliance) tarkvara.
Tegevusjuhised (operations manual) ja koolitusprogramm on vajalikud esmalt iseendale. Neid väljatöötades ja läbikirjutades on kõige produktiivsem süsteemi luua.
Compliance süsteemi juurutamine ettevõttes aitab üksuste vahel levitada ja monitoorida ettevõtte standardeid, poliitikaid, tegevusi, regulatsioone, know-howd, jne. Eesmärgiga tõsta keti või süsteemi efektiivsust ja vähendada probleemide tekkimise riski.
Kaasaja keti majandamine on tarkvara põhine. Saadaval on palju erinevaid lahendusi. Millist tasub sinul kasutusele võtta sõltub paljudest detailidest.
VÄÄRTUSAHELA LAIENDAMINE
Ära jää peatuma kui kõik toimib. Kontrolli kogu väärtusahelat!
Mida madalamal väärtusahela astmel ettevõte asub seda vähem on tal konkurentsieeliseid ja võimalusi kasumlikust kasvatada. Iga aste väärtusahelas ülespoole tekitab juurde eeliseid ja võimalusi.
Tooraine tarnijal ei ole neid eeliseid ja võimalusi mis on kauba tootjal. Kauba tootjal, allhankijal, ei ole neid eeliseid ja võimalusi mis on brändil. Kauba tootjal, brändil, ei ole neid eeliseid ja võimalusi mis on tema kauba edasimüüjatel. Edasimüüjatel ei ole neid eeliseid ja võimalusi mis on neil kes kontrollivad jätkuteenuseid ja kliendikogemust. Järelteenuste pakkujatel ei ole neid eeliseid ja võimalusi mis on neil kes teevad tootearendust ja omavad intellektuaalset vara.
Millisel astmel sinu ettevõte paikneb?
KPI-de VÄLJATÖÖTAMINE
Ära mõõda mõõtmise pärast. Mõõda seda, mis on oluline!
Süsteemi juhtimiseks ja kontrollimiseks on vajalik omada head komplekti mõõdikuid (KPI-d, Key Performance Indicators), mis oleksid targalt välja mõeldud ega koormaks arvukuse või bürokraatiaga. Ilma KPI-deta on raske eemalduda igapäevasest juhtimisest, kontrollida ketti, tõusta väärtusahelas ning muidugi kontrollida protsesse.
KPI-d pakuvad tiimidele, töötajatele, üksustele sihtmärke, edusammude mõõtmise verstaposte ja teadmisi, mis aitavad inimestel kogu organisatsioonis teha paremaid otsuseid. Finants- ja personalijuhtimisest turunduse ja müügini – peamised tulemusnäitajad aitavad igal ärivaldkonnal strateegilisel tasandil edasi liikuda.