Turud ei salli paigalseismist. Ostjad tahavad ka kogu aeg uusi ja uuemaid kaupasid saada. Konkurentidele aga konservatiivsus meeldib. Seisak on nende võimalus turul uusi positsioone võtta. Et seda sinuga ei juhtuks, tasub mõelda muutustele ja oma positsioone ise laiendada.
Tootest kaubaks ja kaubast brändiks.
Kui on toode, kas see on ka hästi müüv kaup? Kui on kaup, siis kas see ei võiks olla bränditud? Jah, miks mitte. See on esimene „lihtne“ samm olemasoleva äri laiendamisel.
Ühest ketiks ja ketist süsteemiks.
Kui on bränditud kaup või tuntud ettevõte, siis kas tuntus on kitsa sihtgrupi keskne või lokaalne? Kas bränd ei võiks olla üleriigiline või sünonüümiks sinu, sinu ettevõtte, valdkonna kohta? Jah, miks mitte. See on teine „lihtne“ samm olemasoleva äri laiendamisel.
Mugavustsoonist välja ja globaalseks tegijaks.
Kui on üleriigiline bränd ja Eestis lagi saavutatud, siis kas ei võiks vaadata piiri taha? Kui süsteem ühel turul toimib, miks mitte proovida seda mujal ka? Jah, miks mitte. See on kolmas „lihtne“ samm olemasoleva äri laiendamisel.
Kõikide kaupade või ettevõtetega sellist edulugu kasvatada ei saa. Aga kas sina ei võiks olla see kes saab?