Intellektuaalomandi majandamine

0 comments

Brändid, patendid, litsentsid ja frantsiis.
Aitame koostada kontseptsioone ja teha arendust.
Töötame välja intellektuaalomandi juhtimissüsteeme.
Korraldame intellektuaalvara rahvusvahelist majandamist ja kontrolli.

Intellektuaalvara on ettevõtte väärtuse kõige maitsvam osa.

Ettevõtte väärtus koosneb laias laastus kolmest komponendist – vara, raha (kasumi tootmise perspektiiv) ja positsioon. Kõige maitsvam sealhulgas on intellektuaalne vara.

Intellektuaalne vara ei pruugi bilansis alati nähtav olla, võib ka liigituda raha või positsiooni alla või hõlmata kõiki kolme väärtuse komponenti.

Mis tähendab maitsev? Intellektuaalvara väärtustele või know-howle on väga subjektiivne väärtuse hinnalipikut külge panna. IP on raskesti mõõdetav ja hinnatav. Väärtus peitub hindaja silmades. Rasked ja segased olukorrad aga pakuvad rohkelt võimalusi.

Aitame sul arendada, kasvatada ja kaitsta oma intellektuaalset omandit. IP on väärtusahelas ülemises otsas!

Kaubamärk

Kaubamärk on sinu enda väljamõeldis, mis võib olla mis tahes sõna, fraas, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon, mis identifitseerib sinu kaupasid või teenuseid. See on tunnus, mis tekitab esmase mulje.

Patent

Patent on riiklikult registreeritud kaitse sinu leiutise või kaubamärgi kuuluvuse, müümise ja kasutamise kohta.

Copyright

Autoriõigused kaitsevad originaalseid autoriteoseid, nagu maalid, fotod, muusikalised kompositsioonid, helisalvestised, arvutiprogrammid, raamatud, ajaveebipostitused, filmid, arhitektuuriteosed ja näidendid. Kauba tootmise või teenuse osutamise oskusteabe kasutamist saab litsentseerida.

Litsents

Kasutusõigust, mille autor, autoriõigusega kaasnevate õiguste omaja või tööstusomandi eseme omanik annab litsentsisaajale oma intellektuaalse omandi kasutamiseks, kusjuures kitsalt ja määratletult.

Bränd

Bränd on toode, teenus või kontseptsioon, mis eristatakse avalikult teistest toodetest, teenustest või kontseptsioonidest, nii et seda saab hõlpsasti edastada ja turustada. Bränd ei ole ainult CVI, bränd on terviklik story mis sinu kauba või teenusega kaasas käib.

Frantsiis

Korralikus frantsiisis sisalduvad kõik eelnevalt loetletud intellektuaalse vara vormid, pluss need on omavahel seostatud ja terviklikuks ärimudeliks vormitud. Frantsiis on justkui ärisaladus, mille annad ise vabatahtlikult teistele kasutada. Frantsiis on ärimudeli rendile andmine ehk bränditud intellektuaalomand kuidas kasumit teenida.

Ärisüsteemi terviklikus

Intellektuaalomandi puhul ei ole tähtis ainult kaubamärk või CVI. Läbimõeldud IP on ennekõike terviklik ärikontseptsioon. Kõik mis on eduka ettevõtte toimimiseks vajalik on IP raames võimalik väärtuseks pöörata.

  • töökorraldus
  • tarneahel
  • hankeahel
  • finantseerimine
  • turundus
  • müük
  • klienditeenindus
  • arendus

Igas ettevõttes on intellektuaalne vara olemas. See võib olla peidus või talle ei ole tähelepanu pööratud. Aitame selle üles otsida ja väärtust anda.

Comments are disabled.